popup sign form

13 ביוני 2013

בגדי ים - הבחירות הנכונות

הקיץ כבר מזמן כאן, ורובנו כבר הספקנו לשזף את גוון העור כבר לפחות בטון אחד או שניים. מכיוון שעונת הסיילים כבר התחילה (עכשו אנחנו שלב ההנחות הקטנות – סביב ה-20-30%, היכונו להנחות הגדולות יותר במהלך יולי), למי מכן שטרם הצטיידה בבגד ים חדש העונה, מומלץ לקרוא את ההמלצות הבאות לפני הרכישה, כדי לצאת עם המוצר שיעשו עמכן חסד.

כפי שאני מעידה על עצמי  - כמשתייכת תמידית לקבוצת הנשים בעלות הקימורים, אני בחיפוש תמידי אחר פירטי לבוש שנותנים מענה לחזה שופע, בטן עגלגלה, וירכיים שמנמנות. מרבית לקוחותיי הן נשים אמיתיות עם מידות ממוצעות שפרסומת הדוגמנית בעלת מידת 36, בטן שטוחה וחזה גודל קאפ A  מוסתר בחזיית משולשים  - לא ממש מדבר אליהן. למען נשים אלו אני מעלה את הפוסט הזה.

קניית בגד ים היא לא משימה פשוטה כלל, בטח אם כבר חצית את גיל 30 ו/או את אחרי לידה אחת או שתיים לפחות. חשיפה הגוף בים או בבריכה למידות 42 ומעלה היא לא ענין של מה בכך; מה לעשות, רובנו לא מרגישות נוח להתערטל בפומבי, תוך הורדת שריון הבגדים מעלינו, שעושה על פי רוב עבודת טשטוש טובה ואריזה נכונה של אזורים בעייתיים. אי לכך קניית בגד ים "חסכוני בבד" (4 משולשים קטנטנים – 2 בחזה, 2 בחלק התחתון) בחמישים ש"ח בטופ-טן או ב H&O היא לא ממש אופציה ריאלית. לצערי ולצער נשים רבות חברות האופנה מתעקשות לא להבין את מצוקת פלח השוק הרחב הזה, ומצאי הפתרונות מצומצם למדי.

אז אם מישהו שם שומע, בשם קבוצה גדולה של נשים -  מה בעצם אנחנו צריכות?
  • בגדי ים עם מספיק בד כדי לכסות את הבטן ואת הישבן
  • בגדי ים עם חזיות מובנות שנותנות לחזה תמיכה לא פחות טובה משל חזייה רגילה
  • מחטבים פנימיים שיעזרו לנו לארוז ולהדק את מה שקצת התפזר לו
  • גזרות עם כיווצים באזור הבטן לטשטוש, עם שילובי בדים שיאריכו את הגוף וקצת "ירמו" את העין
  • בגדי ים שניתן להתאים בנפרד את גודל החזה (תחתון קטן וחזיה גדולה למשל במקרה של ביקיני, ובגדי ים שלמים שגודל הקאפים בהם מגיע במידות שונות, לאו דווקא בזה של שאר הגוף)
  • בגדי ים יפים, אופנתיים, תומכים, מחטבים ומחמיאים גם במידות גדולות

...ושמישהו שם כבר ירים את הכפפה!!!!

אם את עדיין לא סגורה מה מתאים לך ומתלבטת בין בגד ים ביקיני לשלם, או אולי טנקיני -  כדי להקל על משימה לא פשוטה זו - קיבצתי כמה טיפים לבחירת בגד הים הנכון עבורך:

לטשטוש בטן – תחתון ביקיני בגזרה גבוהה (כפלים בבד יעזרו), גזרת מונוקיני (אם המותניים מחוטבות), בגד ים שלם עם כיווצים בבטן ובטנה כפולה המציעה אפקט מחטב. בד עם הדפס עושה עבודת טשטוש טובה ועדיף על צבע חלק. המנעי מתחתון נמוך וחותך שגורם לטאיירים להשתפל מעליו.

 ליה לונדון - תחתון אם אפשרות שינוי גובה הכיסוי
בגד של טורקיז עם כיווצים לטשטוש בטן

לחזה גדול - בביקיני - בחרי חזיה עם ברזלים/קאפים או חזיית קולר עם פס רחב מתחת לחזה לתמיכה, וכתפיות עבות. בבגד ים שלם – מחשוף וי עמוק להקטנת החזה, וגזרת מעטפה. סימני מתיחה בציצי? וותרי על המחשופים הגדולים ועל אזורים פתוחים מדי. הימנעי מתוספות בד מיותרות שמגדילות. חד משמעית להמנע מסטרפלס.

בגד ים של גוטקס בגזרת מעטפה - מצוין לחזה גדול

לחזה קטן – אפקט מגדיל ע"י שימוש בחזיות פוש אפ, חזיה מרופדת, חזיות עם כפלים וולנים, חזיות קולר עם כתפיות דקות, חזיות משולשים, וסטרפלס חופשי....

לחזה קטן - סטרפלס עם תוספות בד (דרך גרופון)
לנמוכות ומלאות – קנו תחתון עם מפתח רגל גבוה להארכת הרגל. המנעו מתחתון בצורת מכנס/בוקסר שמקצר את הרגליים. פסים לאורך או שילובי בדים שיוצרים קווי אורך יעזרו לתת אשליה של גוף צר וארוך יותר. 

שילוב בדים שיוצרים אשליה של גוף צר יותר .Free by Gottex
חלוקת הגוף לשלושה חלקים ע"י שימוש בצבעים שונים נותן אפקט צר


לגבוהות ורזות - חלק תחתון בגזרה נמוכה או תחתון בגזרת מכנס יטשטשו את האורך.

תחתון בגזרת בוקסר - לרזות ובעלות רגליים ארוכות בלבד
תחתון נמוך עם שרוכי קשירה - לרזות עם רגליים ארוכות

אגן/ישבן רחב - תחתון בעל גזרה בינונית עד גבוהה, עם חגורה מתקפלת שניתן לסדר (להוריד/להנמיך) בהתאם למבנה הגוף. חצאית שיפון קטנה ושקפקפה/בד פראו קטן ואוורירי, שיטשטש את קו הירך. ניתן לבחור בגד ים עם חצאית מובנית (יש חצאיות אם אפשרות לכיווץ, הארכה או קיצור). מומלץ לקנות תחתון בצבע שקט, כדי לא למשוך את המבט לאזור הרחב של הגוף (אפשר להשתגע יותר בטופ ולמשוך את המבט לכיוון החזה).

בגד ים חצאית לטשטוש אזור האגן והירכיים - Cobra

מבנה גוף ישר – הצטיידו בגזרה גבוהה של חלק תחתון או גזרת ביניים שמונחת מעט מתחת לקו המותן (יוצרת אשליה של מותן צרה ומודגשת). בגד ים שלם עם מפתח רגל גבוה יחמיא, בגזרה היושבת בדיוק על קו המותן.

בגד ים גיטרה שנותן אשליה של קימורים - Cobra

לגבוהות ומלאות - בגד ים שלם בצבע אחיד עם עיטורים בצידי הגוף, המטשטשים את הגזרה המלאה ומעניקים מראה צר. קווי אורך בדוגמת בגד הים תמיד יחמיאו ישוו מראה ארוך יותר.



קו אורך מחמיא שמייטיב עם הפרופורציות  - Turkiz

לבעלות כתפיים רחבות – להימנע מסטרפלס, לחפש בגד ים "שחותך" את הכתפיים עם רצועות עבות, גם קולר יחלק את הרוחב בצורה טובה וישווה מראה צר יותר.

בין החברות בהן ניתן לעשות Mix & Match בין חזיה לחלק תחתון הן טורקיז, גליק, ליה לונדון
ליה לונדון נותנת פתרונות מצויינים לנשים עם חזה גדול שכן החזיות שהיא מציעה הן עד מידה גדולה מאוד (חלק מהדגמים עד מידה G), ברמה גבוהה מאוד, ונותנות תמיכה מצוינת. (להשיג ברב הקניונים).

ליה לונדון - ממש חזיה לתמיכה  מקסימלית
ליה לונדון - בוחרים את גודל החזיה והתחתון בנפרד להתאמה מיטבית

גם H&M הפתיעה בקטלוג בגדי הקיץ שלה עם הדוגמנית ג'ני ראנק המציגה מידות אמיתיות שמייצגות את רובנו. כמה מפתיע לטובה השימוש בדוגמנית מלאה, לאור הדוגמניות הרזות מדי שמככבו בקטלוגים של החברה בדרך כלל. שאפו!

מתוך קטלוג H&M


בשורה התחתונה - זהו את הנקודה היפה אצלכן בגוף והדגישו אותה: אם יש לכן חזה יפה, לכו על מחשוף עמוק. אם יש לכן כתפיים יפות, בחרו דגם שידגיש אותן. אם יש לכן ישבן חטוב ומוצק לכו על תחתון קטן יחסית וכו'... כמובן שחשוב שתרגישו נוח, כי אתן הכי יפות כשנוח לכן :)

קיץ נעים ומהנה, לא לשכוח קרם הגנה, וזיכרו - כולכן יפהפיות!

אשמח לקבל הערות, שאלות ותגובות.