popup sign form

9 בנובמבר 2013

ואם חשקה נפשי בפריטים עם ניטים? פרויקט DIY

שילוב של ניטים בבגדים, נעליים, תיקים, חגורות ותכשיטים הוא אחד הטרנדים הלוהטים של החורף הזה. מכל מגזין אופנה, חלון ראווה ומדור אופנה און-ליין קופצים אלינו פריטים מקושטים בניטים, עד שלא נותר ספק – ניטים הם ה-דבר עכשיו. חייבת להודות שתהליך ההתרגלות שלי לרעיון של שילוב אלמנטים פנקיסטים בלוק שלי היה הדרגתי וחשדני, אבל הגעתי למסקנה שגם פריטים קלאסיים עם נגיעה של ניטים עדינים יכולים להיראות נהדר, בלי לשוות לי לוק גותי מדי. יותר מדי ניטים על בגדים ואקססוריז יכולים לתת מראה המוני ואף זול, אז המלצתי הכללית היא לבחור פריטים עם ניטים בגודל ובכמות סבירים. וגם אז לא להפריז עם מספר הפריטים עם ניטים בהופעה-  מקסימום שניים.

בחגים האחרונים נסענו לאיטליה, שם קיבלתי את ההשראה הראשונית לפרויקט "ניטים - עשה זאת בעצמך". באחת מחנויות הספורט שנכנסנו ראינו נעלי אול-סטאר של קומברס עם קישוטי ניטים ואבנים. המחיר כמובן היה בשמיים (מותג או לא מותג?) ולמרות התלהבותה והפצרותיה של בתי המתבגרת  - לא קנינו. בחנות אחרת קנינו דגם דומה, לא ממותג וללא קישוטים, ברבע מחיר – 18 יורו.

ההשראה - נעלי אול סטאר של קומברס
אחרי שחזרנו לארץ שמתי לב שהיא לא נועלת את הנעליים ושאלתי למה. היא משכה בכתפיה ואמרה: "לא יודעת, הן משעממות, חסר להן משהו". באותו רגע הבזיק לי הרעיון להוסיף להן ניטים שיהפכו אותן קוליות לגמרי, והחלטתי להרים את הכפפהגיחה קצרה לרח' הרצל בהדר (אצל מרקוביץ) החזירה אותי הביתה עם רצועה של ניטים להדבקה ושפופרת דבק מיוחד להדבקת קישוטי אופנה. סוגי הניטים רבים: יש כאלו בצורה עיגולים, כוכבים, ריבועים, שטוחים, מחודדים, מוזהבים, מוכספים, צבעוניים, גדולים וקטנים. אני קניתי מהסוג הפשוט והקטן שכן לא רציתי שהתוצאה תצא גסה מדי.

שבת בבוקר, יום (לא הכי) יפה, בתי ואני התלבשנו על המשימה. התהליך היה פשוט:

הכנו את הנעליים והחומרים הדרושים - דבק, פינצטה וניטים:

הנעל לפני - עם החומרים הדרושים לשדרוג: דבק E6000 לקישוטי אופנה, פינצטה וניטים
רצועת ניטים - 12 ש"ח אצל מרקוביץ, הרצל 47 חיפה

התחלנו באיזה ניטים לבחור, ואח"כ עשינו כמה נסיונות איך לסדר אותם, עד שהגענו תוצאה שאהבנו.

מיקמנו את הניטים על הנעל עד שהגענו לסידור שאהבנו

שימו לב שיש ניטים שנדבקים בגיהוץ, יש כאלו שמתחברים בנעיצה (יש להם מסמרים בולטים מאחור שננעצים לתוך הבד ומכופפים אותם לסגירה) ויש כאלו שפשוט מדביקים. לקישוט הנעליים הלכנו על הדבקה, גיהוץ לא אפשרי עם נעליים, וניטים ננעצים חששתי שיציקו אח"כ בעת הנעילה (הנסיכה גורבת רק גרביים בלי תפר, אז עוד איזה דקירה של ניט?!).




שימו לב לא להציף את הניט בדבק שיברח החוצה מיד כשתלחצו אותו אל משטח ההדבקה

הדבקנו רק על הצד החיצוני של הנעל – נראה לטעמי מעניין יותר. נעזרנו בפינצטה כדי לתפוס את הניטים ולמקם אותם בצורה כמה יותר נקיה בלי ללכלך את הנעל בדבק. השארנו להתייבש חצי שעה – והתוצאה המגניבה לפניכם:


הנעליים אחרי...
  
אחרי הפרויקט הזה נשארנו עדיין עם תיאבון ועוד כמה ניטים שאפשר לנצל, אז החלטנו לשדרג לנסיכה את אחד מהתיקים שלה. הוספנו שורה של ניטים וגם עיגולי ניטים להדגשת הכיסים. הכל לפי אותה שיטה:

תיק ג'ינס לפניי....

תיק ג'ינס אחריי
תוצאה מגניבה ועדכנית המתכתבת יפה עם כפתורי המתכת שכבר היו על התיק


זמן עבודה לשני הפרויקטים: 45 דקות. עלות: 30 ₪. והרווחתי גם... זמן איכות עם הנסיכה J

היה כיף, התוצאות מקסימות. אהבתם?

אשמח שתגיבו ותשתפו ברעיונות יצירתיים נוספים לשדרוג בגדים ואקססוריז, בקלות ובעלות נמוכה....

שיהיה לכם שבוע יצירתי במיוחד,
שלכם,

דפני